Přeskočit na hlavní obsah

Ona, oni a já aneb Vychovatelem snadno a rychle- Miroslav Macek

Při psaní tohoto článku se vracím v čase zpět do loňského listopadu. Víte, foodblogeři a maniaci v restauracích mají plné paměti telefonů fotek s jídlem na talíři. Milovníci zvířat nespočet fotek toho svého miláčka. Matky plné galerie svých dětí. V mém telefonu se bijou galerie dětské a knih. Protože, když projdu kolem výlohy knihkupectví a vidím tam dva, tři, čtyři (!) tituly, které by mě raz dva přemluvily, abych si je odnesla domů, vytahuji telefon a knihy přes sklo zvěčním. Pro jistotu. Kdybych vyhrála milion, mohla bych snadno sestavit nákupní seznam. 

Tato modrá kráska (s prvorepublikovou kráskou na přebalu) by byla právě v mém seznamu. Uznávám, když se blížil čas mého dalšího výběru knihy, mým favoritem byl Meik Wiking s Hygge, které před Vánocemi prostě chcete číst. Chcete už jen proto, že Vánoce o tom klidu, pohodě a hezkém prostě jsou. Nebo- měly by být, oponeme-li fronty v obchodech, cinkající tramvaje poslední všední den před Svátky, zpoždění zásilek na poště a stres z nenakoupených dárků. Kdo by v takovém období nechtěl o Hygge alespoň číst? A v tomto okamžiku jsem se zarazila a z původní plán přehodnotila. Moje Vánoce byly naopak klidné a mně se místo uklidňování zachtělo trochu smíchu. 

Můj muž mě vystřídal koncem října na mateřské. Statečně se pustil do předem prohraného boje, dokonce časem zapracoval i na slabých stránkách a dnes pro děti nejen vaří, ale také je koupe, češe a převléká. Když mi došlo, že v mé wishlist-galerii plné nafocených knih je jedna s popiskem "Vychovatelem snadno a rychle", bylo jasné, že po ní sáhnu. O to spíš, když na stránkách knihkupectví není ani jedna recenze. A tak opravdu přišla, pár dnů před Stědrým dnem.

Příběh začíná ve vlaku, kde se seznamujeme s mladým mužem příjemného vzezření, s milým a trochu štiplavým smyslem pro humor, velmi kladným vztahem k ženám v nesnázích a touhou je dobývat a přitom nehledět na nesnáze z toho plynoucí. A tak se seznamujeme v první kapitole se slečnou Sandrou, zahradní architektkou, která okouzlí našeho hrdinu cestujícího do rodného domu. Z jejich rozhovoru vycítí možnost navázání kontaktu a přijme místo vychovatele u jejího zaměstnavatele, velmi rozměrného a bohatého velkostatkáře s vepři. 

Během čtení se stanete svědky nejen při výchově dvojčat, kterých je všude plno. Pobaví vás potýkání s velkostatkářovo paní matkou, ostatně i matkou našeho odvážného muže, který svůj humor mohl podědit od obou svých rodičů. Předává nám v knize kurzívou psaná moudra od svého otce se spoustou historek, které (bez ohledu na to, jestli jsou vymyšlené nebo jen poupravené) vás dostanou do kolen svojí pohotovostí a promyšleností. Opravdu, skvěle jsem se bavila a slzela snad u každé druhé stránky. 

Vlastně, na začátku jsem fakt měla pocit, že mohu čekat větu: "řekl mi Saturnin během plavby naší lodi na Severní pól". Pocit, že tajně čtete nějaké pokračování Jirotkova Saturnina, ačkoli ho už znáte a toto je úplně nová kniha (vydána 2018). Ze začátku mi ten dojem asi i trochu vadil, ale časem jsem se sžila s hrdinou a "Saturninova ducha" cítila jen při jeho potyčkách a ve vyprávění o jeho otci, který snad mohl být Saturninovým (méně asociálním) dvojčetem. Fanouškům Saturnina vřele doporučuji... A já si do wishlistu připisuji Saturnin se vrací, taktéž od Macka ;-)

*****
A jak zvládá novou roli vychovatele můj muž? Od prvních dnů udělal velké pokroky. 

Před prvními směnami jsem holky vykoupala, oblékla, připravila jim oblečení na ven k posteli. O tři dny později, když jsem měla volno, s hrůzou jsem zaznamenala, že mají na sobě to samé tričko. Dokonce šlo podle zaschlých rajčat, nudlí a nugety poznat, že tatínek vařil špagety, vývar a palačinky. A Lucinka měla ve vlasech dredy. :-D 

Letos mi do práce přišla mimo jiné i zpráva: "Uvařil jsem, naštípal dřevo, děti jsou najezené, vypral jsem dvě várky prádla, pověsil, umyl nádobí, vytřel, vysál a jsem mrtvý." Takovou šikovnou ženu mám, heč. A dokonce ho Lucinka každý den buzeruje s česáním a culíčky.


Megaknihy, děkuju Vám za pěkný dárek k Vánocům. Balíček přišel včas pod stromeček a jeho obsah mě těšil ještě dlouho po svátcích.
Jste super :-)

Komentáře